Verkoopsvoorwaarden

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing bij elke verbintenis aangegaan tussen ‘De Verkoper’ en de ‘Consument’ (elk natuurlijk persoon die voor niet-professionele doeleinden producten aankoopt via ons webplatform). Een verbintenis komt tot stand bij elke bestelling op onze webshop en impliceert de volledige aanvaarding van onze algemene voorwaarden.

 

1. DE VERKOPER

Fien en Fons is een multi-brand baby- en kinderkledingwinkel in Geel.

Fien en Fons bvba
Dr. Van de Perrestraat 31
B-2440 GEEL
Tel.:  +32 14 580 800

Mail: klantenservice@fienenfons.be
Ondernemingsnummer: 0890.825.828
Bankrekening: BE45 7390 1261 8889

 

2. VOORWAARDEN

a) Wij leveren standaard uitsluitend in België en in Nederland. Indien u een adres opgeeft in een ander land, dient u vooraf contact op te nemen met onze klantendienst via mail op klantenservice@fienenfons.be We kunnen mogelijk uw bestelling weigeren.

b) U dient meerderjarig te zijn om een geldige bestelling te plaatsen. Bent u nog geen 18 en plaatst u toch een bestelling, dan kunnen wij deze weigeren. De plaatsing van een bestelling gebeurt volledig op uw verantwoordelijkheid.

c) Indien er bijzondere voorwaarden gelden, zijn deze aanvullend op de algemene voorwaarden. Fien en Fons zal deze bijzondere voorwaarden duidelijk communiceren.

 

3. PRIJS

a) We hanteren op de webshop dezelfde prijzen als in de fysieke winkel. De prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Kijk bij ‘4 LEVERING & RETOURNERING’ voor de verzendkosten.

b) Bij aankoop van een volledige, door Fien en Fons samengestelde en gepresenteerde look op de webwinkel -  krijgt u 5% van het aankoopbedrag van een samengestelde look als spaartegoed.

Dit tegoed wordt automatisch in mindering gebracht bij een volgende aankoop (looks en collecties) binnen de zes maanden op de webwinkel. U kan uitsluitend van dit tegoed gebruik maken als u zich registreert door een account aan te maken. Een account maakt u aan via de knop Inloggen.

Indien u opteert om geen account aan te maken, kan u de look aankopen, maar vervalt het tegoed bij een volgende aankoop.

 

4.  VERZENDING & RETOURNERING

a) Fien en Fons doet een beroep op de dienstverlening van BPost voor de verzending en levering van haar artikelen en pakketten, besteld via de webshop, op het door u opgegeven adres.

Een bestelling geplaatst op werkdagen voor 12u, wordt standaard binnen de 48 uur geleverd in België en in  Nederland. Fien en Fons kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor afwijkingen, om welke reden dan ook, van deze vooropgestelde levertermijnen.

b) BPost biedt het pakket aan op het door u opgegeven adres. Als u op het moment van levering niet thuis bent, zal Bpost een briefje in uw brievenbus deponeren. Volg de instructies op het briefje van BPost om uw levering af te halen in een Kiala-punt.

c) Fien en Fons draagt klantentevredenheid hoog in het vaandel en behandelt daarom elke bestelling met de grootste zorg. Mocht uw bestelling foutief, beschadigd of niet volledig zijn, neem dan binnen de 5 werkdagen contact op met onze klantendienst op klantenservice@fienenfons.be

U kan gebruikmaken van onze retourprocedure om uw goederen terug te sturen. Deze artikelen dienen wij binnen de 14 dagen na uw melding te ontvangen.

Zodra wij het teruggestuurde artikel/pakket in originele staat en verpakking hebben ontvangen, storten wij het bedrag van het artikel/pakket integraal terug, inclusief de verzendingskosten; tenzij we alsnog het correcte artikel kunnen leveren uit voorraad.

Indien uw bestelling niet volledig was, bezorgen we u alsnog het bestelde product, indien dit nog voorradig is. Vermeld sowieso in elke correspondentie duidelijk uw ordernummer.

d) Als uw pakket is opgehaald door BPost, ontvangt u een mail met een trackingnummer. Zo kan u uw bestelling opvolgen via BPost.

e) Uw bestelling is maximaal 3 werkdagen onderweg. Fien en Fons kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor laattijdige leveringen. Indien u uw pakket bij levering niet in ontvangst kan nemen, door bijvoorbeeld afwezigheid, dan kan u uw pakket afhalen in een postpunt, meegedeeld volgens de nota van BPost. Door feestdagen, weekends en vakantiesluitingen van de fysieke winkel Fien en Fons schuift mogelijk de verzending en levering op. 

Onze verzendingsmomenten, behalve op een feestdag of sluitingsdag van de winkel:

  • dinsdag tussen 13 en 14u
  • woensdag tussen 13 en 14u
  • donderdag tussen 13 en 14u
  • vrijdag tussen 13 en 14u

Bestellingen voor 12u ’s middags, met uitzondering op zaterdag, zondag en maandag, worden dezelfde dag of dag van bestelling + 1 dag nog verzonden. Bestellingen in het weekend (vanaf vrijdagmiddag 12u tem maandag) worden verzonden op dinsdag.

Indien we niet binnen de vooropgestelde termijn kunnen leveren en het door Fien en Fons bekend is, informeren wij de klant hierover.

Als de leveringstermijn overschreden is, kan u contact opnemen met onze klantendienst op klantenservice@fienenfons.be of via ons contactformulier. Vermeld sowieso in elke correspondentie duidelijk uw ordernummer.

f) Bij aankoop van een volledige look, zoals voorgesteld op de webwinkel, is de verzending binnen België en naar Nederland gratis.

Verzendkosten België

Bij aankoop van aparte stuks - tot een aankoopbedrag van 150 EUR - bedraagt de verzendkost 6,50 EUR
Bij elke aankoop vanaf 150 EUR is de verzending binnen België gratis.

Verzendkosten Nederland

Bij aankoop van aparte stuks - tot een aankoopbedrag van 150 EUR - bedraagt de verzendkost 8,00 EUR
Bij elke aankoop vanaf 150 EUR is de verzending naar Nederland gratis.

Neem contact met ons op indien uw pakket naar een ander land dan België of Nederland dient verzonden te worden: klantenservice@fienenfons.be

Indien u uw product/pakket retourneert, betaalt uzelf deze verzendingskosten. Ruilen in de winkel is toegestaan en is volledig gratis. Het artikel/pakket dient wel in goede staat, onbeschadigd, ongewassen en in originele verpakking aangeboden te worden.

g) De wet voorziet dat u binnen een termijn van 14 dagen, na het plaatsen van uw bestelling, uw goederen kan weigeren en zonder opgave van een reden kan terugbezorgen aan Fien en Fons.

Enerzijds kan u het aangekochte goed terugbrengen naar de winkel en anderzijds kan u het terugzenden via een koerier. De verzendkosten voor retournering zijn voor rekening van de consument. U dient vooraf onze klantendienst te verwittigen van uw retourzending.
Stuur een mail met het ordernummer naar klantenservice@fienenfons.be

We nemen onder strikte voorwaarden het artikel/de artikelen terug aan. Na het plaatsen van de bestelling heeft u tot 14 dagen de tijd om uw goederen terug te sturen naar:

Fien en Fons
Dr. Van de Perrestraat 31
B-2440 GEEL

Vermeld duidelijk in elke correspondentie het ordernummer. Gebruik bij elke retournering onze fiche. Deze kan u hier downloaden. Vergeet niet uw bankgegevens in te vullen voor de terugbetaling.

Als aan alle voorwaarden is voldaan, geschiedt de terugbetaling binnen de 30 dagen na ontvangst van de retourzending. Fien en Fons behoudt zich het recht voor om sowieso pas tot terugbetaling over te gaan na de retourontvangst van de goederen.

De mogelijke retourkosten zijn altijd ten laste van de consument. Bovendien bent u bij een retourzending zelf verantwoordelijk voor het transport. (Voorbeeldsituatie: indien een zending verloren zou gaan.)

h) Fien en Fons weigert de terugname van artikelen die:  

  • gedragen en/of gewassen zijn
  • sporen van gebruik vertonen
  • onvolledig zijn
  • niet teruggezonden werden in de oorspronkelijke verpakking
  • waarvan eventueel de beveiliging/verzegeling verbroken is
  • cadeaubonnen

Deze lijst is niet limitatief. Heeft u nog vragen? Aarzel dan niet ons te contacteren via klantenservice@fienenfons.be of via ons contactformulier.

 

5. GARANTIE

De wetgever voorziet een minimum garantietermijn van twee jaar indien het product niet conform is aan de geplaatste bestelling. Het gaat hier om gebreken en defecten die al bij de levering aanwezig waren. Indien dit het geval is, kan u mogelijk kiezen voor een herstelling of een vervanging. Dit hangt af van onder meer beschikbaarheid en uitvoerbaarheid. Indien u na drie maanden van bestelling een gebrek of defect vaststelt, dient u zelf aan te tonen dat dit gebrek/defect al aanwezig was bij levering. Voor deze termijn van drie maanden ligt de bewijslast bij Fien en Fons.

 

6. OVERMACHT

Overmacht duidt een niet-toerekenbare onmogelijkheid aan om een verplichting na te komen die is ontstaan uit een overeenkomst. Bij overmacht worden onze verplichtingen uitgesteld voor de duur van de overmacht of wordt de overeenkomst ontbonden.

Mogelijke redenen van overmacht zonder limitatief te willen zijn:

  • technische storingen waardoor onze communicatiesystemen niet meer werkzaam zijn zoals webshop, mail, …
  • stakingen
  • laattijdige of niet-levering van onze toeleveranciers of derden zoals de koerierdiensten
  • brand

 

7. AANBOD

a) selectie van het aanbod
Het aanbod op de webwinkel van Fien en Fons is een selectie van het aanbod in de fysieke winkel in Geel. Het aanbod bestaat enerzijds uit “Exclusief samengestelde looks”. Dit is een combinatie van verschillende artikelen, gepresenteerd door Fien en Fons. De aparte artikelen worden aangeboden in ‘Onze collecties’.

b) We besteden de grootste zorg om u volledig en correct te informeren. Zo schenken we ook veel aandacht voor een correcte weergave van kleuren en vormen van onze kledingstukken op de getoonde foto’s op de webwinkel. Toch zijn kleur- en pasvormafwijkingen op uw scherm mogelijk.

c) Mogelijk hebben we van een aantal kledingstukken in bepaalde maten een beperkte voorraad. Indien gelijktijdig op de webwinkel en in de fysieke winkel het laatste voorradige kledingstuk van een bepaald merk in een bepaalde maat wordt aangekocht, heeft de aankoop in de winkel altijd voorrang. Wij contacteren de consument die via de webwinkel de aankoop verrichtte. U heeft de keuze een ander kledingstuk te bestellen of we storten het door u reeds betaalde bedrag van dat artikel integraal terug. De terugbetaling gebeurt zo snel mogelijk. Indien u nog vragen heeft, aarzel niet onze klantendienst te contacteren via klantenservice@fienenfons.be

 

8. BESTELPROCEDURE


Onze bestelprocedure bestaat uit 7 eenvoudige stappen.

a) U voegt één of meerdere artikelen en/of looks toe aan uw winkelmandje.
Via ‘Mijn winkelmandje’ krijgt u een overzicht van uw geselecteerde artikelen.

Voor u uw bestelling kan afrekenen, dient u aan te geven of u wenst verder te gaan zonder registratie van een account of – indien u over een account beschikt – u zich kan aanmelden met uw account.  Alleen wie over een account beschikt, krijgt bij de aankoop van een volledige look, 5% tegoed dat bij een volgende aankoop binnen de 6 maanden automatisch wordt verrekend. Lees hiervoor ‘3. Prijs’ van onze algemene voorwaarden. Wenst u een account aan te maken, kan dit via de knop Inloggen.

b) Vervolgens geeft u bij Afrekenen uw contactgegevens in. In het onderdeel Verzending staat vermeld of u verzendingskosten dient te betalen. Voor u overgaat tot betaling, krijgt u in stap 4 nogmaals een handig overzicht van alle artikelen en uw account-informatie en afleveradres.

c) De verbintenis komt tot stand bij betaling van uw bestelling. U ontvangt een elektronische bevestiging in de vorm van een e-mail met daarin de details van uw bestelling en een link naar onze algemene verkoopsvoorwaarden.

 

9. BETALING

a) Wij aanvaarden enkel betalingen via de betaalmodules op onze website. We aanvaarden alle betaalmiddelen die aangeboden worden door onze payment provider KBC PayPage (via Ingenico).

Dit omvat Visa, MasterCard, Maestro, Bancontact en iDeal.

b) Uw bestelling wordt definitief indien we een goedkeuring hebben ontvangen van de uitgever van uw kaart. Indien de uitgever van uw kaart weigert om uw betaling uit te voeren, is Fien en Fons niet verantwoordelijk voor mogelijke vertragingen en/of annulering van uw bestelling.

 

10. INTELLECTUELE EIGENDOM

Alle inhoud/informatie op deze website (teksten en afbeeldingen) is beschermd door intellectuele eigendomsrechten van Fien en Fons en/of onze toeleveranciers. Het is strikt verboden om deze inhoud/informatie te kopiëren, te reproduceren of over te nemen zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

 

11. KLACHTENPROCEDURE

a) Fien en Fons draagt klantentevredenheid hoog in het vaandel. Elke vraag of bemerking zien we als waardevolle feedback. Daarom vragen we aan elke gebruiker met een vraag of een klacht, om altijd contact met ons op te nemen. Dit kan door een mail te sturen via het contactformulier dat vanop elke pagina van de webshop bereikbaar is.

Of u kan een mail sturen naar klantenservice@fienenfons.be

Wenst u per brief te reageren?
Stuur dan uw brief naar:

Fien en Fons
Klantenservice webshop
Dr. Van de Perrestraat 31
B-2440 GEEL

We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk uw vraag/uw klacht te beantwoorden. We streven naar een reactietermijn binnen de 8 dagen.

b) Op elke verbintenis is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Alleen de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.

c) Voor meer details over de Wet op de Consumentenbescherming kan u altijd terecht op de website van de FOD Economie.

Verzending

Alle informatie over de verzending of levering van bestelde items vind je hier.

image-veilig.png

Veilig online shoppen

Op onze webshop kan je veilig shoppen en betalen met Bancontact, Visa, Maestro, Mastercard en iDeal.

image-vragen.png

Vragen?

Vragen over Fien en Fons of haar producten? 
Contacteer ons.

©2015 Alle rechten voorbehouden - Fien en fons